Ga direct naar het artikel
12 januari 2021

VodafoneZiggo laat medewerkers structureel helft van de tijd thuiswerken

VodafoneZiggo laat zijn medewerkers ook na de coronacrisis structureel de helft van de tijd thuiswerken. Daarmee is het naar eigen zeggen de eerste grote Nederlandse werkgever die daartoe besluit. “We laten mensen twee tot drie dagen per week vanuit huis werken”, zegt Thomas Mulder, HR-directeur van VodafoneZiggo. “Dat geldt voor onze kantoormedewerkers, inclusief de mensen in ons callcenter en bij sales.” Het nieuwe thuiswerkbeleid is vrijwillig, medewerkers kunnen zelf aangeven of ze er gebruik van maken. Met het deel dat hiervoor kiest worden afspraken gemaakt over welke dagen ze thuiswerken. Een goede spreiding is daarbij cruciaal, denkt Mulder. “Als de ene helft op kantoor en de andere helft thuis is, werkt virtueel werken echt een stuk minder goed dan nu.” Bij VodafoneZiggo werken zo’n 7.500 mensen.

Andere functie kantoren

Dat het personeel permanent meer thuis gaat werken, betekent wel dat kantoren een andere functie zullen gaan krijgen. Mulder: 'We zullen bijvoorbeeld meer ruimtes inrichten waar mensen virtueel vergaderingen kunnen houden. We stellen andere eisen aan zo'n kantoor.' Ook kan de maatregel op termijn mogelijk impact hebben op het aantal vierkante meters dat het telecombedrijf nodig heeft. Mulder: “Als dit werkt, hebben we mogelijk op de langere termijn minder vierkante meters nodig.”

 

Elke twee weken ontvangen meer dan 18.000 abonnees, reistips, slimme mobiliteitsoplossingen en verhalen van forenzen en ondernemers die slimmer op weg gaan in Zuid-Limburg.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief